Awaria silnika na jachcie – brak chłodzenia – wymiana impelera

Awaria silnika na jachcie to zawsze duży problem. Silnik jest podstawą bezpiecznego pływania turystycznego. Po filmie zobaczcie zapis live’a z pytaniami i odpowiedziami.



Najczęstszą awarią jest uszkodzenie gumowego impelera pompy wodnej, która zaciąga wodę zaburtową, służącą do chłodzenia wewnętrznego, zamkniętego, i podstawowego obiegu chłodzenia silnika.
Dłuższa praca bez chłodzenia grozi poważnym uszkodzeniem silnika!
Jeżeli na jachcie nie macie zapasowego impelera to nie pozostaje wam nic innego jak poinformować firmę czarterową i czekać na serwis.
Natomiast jeżeli na jachcie jest zapasowy impeler to każdy skipper powinien sobie poradzić z taką usterką. Udało mi się zarejestrować prawidłową procedurę wymiany impelera którą wykonał szef bazy Angelina Marin.
Podczas naszych szkoleń zwłaszcza na Levelu 2 omawiamy szczegółowo możliwe awarie silnika i sposoby ich usunięcia.
Przykładowo: jeżeli nie macie zapasowego impelera możecie podpłynąć na żaglach do mariny i używając pontonu z doczepnym silnikiem, wepchnąć jacht do środka mariny, a wystudzony, zimny silnik uruchomić tylko na czas krótkiego manewrowania. Zapraszam na film.

kpt. Jacek Szczepaniak

BRYG Jacek Szczepaniak
ul. Siewna 9/12, 43-300 Bielsko Biała