Jaki jacht wyczarterować

Jaki jacht wyczarterować

Jaki jacht wyczarterować oczywiście to zależy od Państwa oczekiwań i potrzeb. Mając wieloletnie pomożemy państwu w wyborze jednostki do czarteru.

  • Katamarany –  poprzez swoją konstrukcje są stabilne i bardziej odporne na przechyły podczas żeglowania i postoju na kotwicy lub boi. Dwa połączone kadłuby oferują dużą przestrzeń i większy komfort wypoczynku. Kabiny z łazienkami zapewniają intymność, a duży salon z aneksem kuchennym jest doskonałym miejscem do biesiadowania. Pokład jest także bardzo przestronny. W kokpicie znajduje się stół i kanapy. Na dziobie między pływakami jest rozpięta specjalna siatka która jest ulubionym miejscem do wypoczynku i opalania. Ceny postoju katamaranów w porcie są wyższe niż jachtów jednokadłubowych przeważnie o 50%.
  • Jachty jednokadłubowe bardzo dobrze sprawdzają się kiedy pragniemy mocniejszych doznań żeglarskich. Tu można poczuć przechyły, żeglarską przygodę i atmosferę. Obecne jachty jednokadłubowe są konstruowane z myślą o jak największej wygodzie załogi a najbardziej luksusowe jednostki nie ustępują pod tym względem katamaranom.
  • Jednostki motorowe są dla tych których żeglarstwo nie pociąga a chcą zażyć morskiej przygody i dobrego, komfortowego wypoczynku. Jachty wypornościowe pływają z prędkościami 10 -15 węzłów, napędzanie są jednym lub dwoma silnikami. Zużycie paliwa jest na poziomie 6 -10 litrów na godzinę . Dla tych którzy uwielbiają prędkość i chcą szybko się przemieszczać, przeznaczone są jachty motorowe ślizgowe, które potrafią osiągnąć nawet powyżej 30 węzłów prędkości. Tu jednak należy się liczyć ze zużyciem paliwa dochodzącym do 150 litrów na godzinę.

STER STRUMIENIOWY –  jest bardzo przydatny podczas manewrowania w portach. Wyposażonych jest w niego wiele jachtów, oprócz katamaranów. Jachty posiadające ster strumieniowy przeważnie są oznaczone w cennikach skrótem BT. Informacje czy jacht go posiada uzyskacie też wysyłając do nas zapytanie.



  • Cumowanie rufą w Chorwacji: Med Mooring na jachcie mono

    Cumowanie rufą w Chorwacji: Med Mooring na jachcie mono

    Cumowanie rufą w Chorwacji — Med Mooring na jachcie mono Cumowanie rufą do kei (tzw. Med Mooring / Mediterranean mooring) to najpopularniejszy sposób postoju w chorwackich marinach i przy miejskich nabrzeżach. Jacht stoi rufą do kei, a dziób trzyma mooring (lina/łańcuch z dna) oraz często dodatkowe cumy. Dla wielu załóg to manewr stresujący, bo cofamy…

    Czytaj dalej…


  • Excess 11 – recenzja katamaranu żaglowego

    Excess 11 – recenzja katamaranu żaglowego

    Wprowadzenie – czym jest katamaran Excess 11? Excess 11 to najmniejszy model stoczni Excess (grupa Beneteau), ale jednocześnie pełnowymiarowy katamaran żaglowy do turystyki morskiej. To jednostka o długości ok. 37 stóp (LOA ~11,4 m), zaprojektowana z myślą o żeglarzach, którzy chcą: Już na pierwszy rzut oka widać, że Excess 11 recenzja będzie inna niż typowych…

    Czytaj dalej…


  • Cumowanie rufą pod wiatr – Sekrety manewrowania

    Cumowanie rufą pod wiatr – Sekrety manewrowania

    W tym odcinku cyklu „Sekrety manewrowania” pokazuję jeden z najprostszych i najbardziej przewidywalnych manewrów w marinie:cumowanie rufą pod wiatr po prawie prostej linii podejścia. Założenie jest bardzo jasne:👉 minimum kombinowania, maksimum kontroli nad jachtem.Zamiast skomplikowanych trajektorii i nerwowego kręcenia kołem, planujemy manewr tak, aby od początku do końca był logiczny, spokojny i powtarzalny. Co zobaczysz…

    Czytaj dalej…


BRYG Jacek Szczepaniak
ul. Siewna 9/12, 43-300 Bielsko Biała