Jaki jacht wyczarterować

Jaki jacht wyczarterować

Jaki jacht wyczarterować oczywiście to zależy od Państwa oczekiwań i potrzeb. Mając wieloletnie pomożemy państwu w wyborze jednostki do czarteru.

  • Katamarany –  poprzez swoją konstrukcje są stabilne i bardziej odporne na przechyły podczas żeglowania i postoju na kotwicy lub boi. Dwa połączone kadłuby oferują dużą przestrzeń i większy komfort wypoczynku. Kabiny z łazienkami zapewniają intymność, a duży salon z aneksem kuchennym jest doskonałym miejscem do biesiadowania. Pokład jest także bardzo przestronny. W kokpicie znajduje się stół i kanapy. Na dziobie między pływakami jest rozpięta specjalna siatka która jest ulubionym miejscem do wypoczynku i opalania. Ceny postoju katamaranów w porcie są wyższe niż jachtów jednokadłubowych przeważnie o 50%.
  • Jachty jednokadłubowe bardzo dobrze sprawdzają się kiedy pragniemy mocniejszych doznań żeglarskich. Tu można poczuć przechyły, żeglarską przygodę i atmosferę. Obecne jachty jednokadłubowe są konstruowane z myślą o jak największej wygodzie załogi a najbardziej luksusowe jednostki nie ustępują pod tym względem katamaranom.
  • Jednostki motorowe są dla tych których żeglarstwo nie pociąga a chcą zażyć morskiej przygody i dobrego, komfortowego wypoczynku. Jachty wypornościowe pływają z prędkościami 10 -15 węzłów, napędzanie są jednym lub dwoma silnikami. Zużycie paliwa jest na poziomie 6 -10 litrów na godzinę . Dla tych którzy uwielbiają prędkość i chcą szybko się przemieszczać, przeznaczone są jachty motorowe ślizgowe, które potrafią osiągnąć nawet powyżej 30 węzłów prędkości. Tu jednak należy się liczyć ze zużyciem paliwa dochodzącym do 150 litrów na godzinę.

STER STRUMIENIOWY –  jest bardzo przydatny podczas manewrowania w portach. Wyposażonych jest w niego wiele jachtów, oprócz katamaranów. Jachty posiadające ster strumieniowy przeważnie są oznaczone w cennikach skrótem BT. Informacje czy jacht go posiada uzyskacie też wysyłając do nas zapytanie.



  • Manewrowanie katamaranem przy silnym bocznym wietrze

    Manewrowanie katamaranem przy silnym bocznym wietrze

    Cumowanie katamaranem w porcie, przy silnym bocznym wietrze, to jedno z większych wyzwań, z jakimi może zmierzyć się skipper. Właśnie taki manewr przeprowadziliśmy podczas szkolenia żeglarskiego BRYG w Chorwacji – w malowniczym porcie Sali na wyspie Dugi Otok. W naszym filmie pokazujemy podejście do kei i cumowanie rufą przy wietrze bocznym o sile ponad 25…

    Czytaj dalej…


  • Lagoon 38 – synonim nowoczesnego katamarana żeglugowego

    Lagoon 38 – synonim nowoczesnego katamarana żeglugowego

    Wprowadzenie W portfolio francuskiej stoczni Lagoon pojawia się długo oczekiwany model katamaranu Lagoon 38, który staje się naturalnym następcą legendarnego modelu Lagoon 380.  perspektywy eksperta żeglarstwa można śmiało stwierdzić, że to jedna z ciekawszych premier w segmencie katamaranów około 11–12 m – łącząca komfort dużej jednostki z relatywnie „kompaktowymi” wymiarami. Geneza i pozycjonowanie Lagoon 380…

    Czytaj dalej…


  • Manewry portowe – wyjście dziobem pod wiatr

    Manewry portowe – wyjście dziobem pod wiatr

    Manewry portowe to jeden z najważniejszych elementów sztuki żeglarskiej. Nawet doświadczeni skipperzy potrafią poczuć stres podczas wyjścia lub wejścia do zatłoczonej mariny, szczególnie przy silnym wietrze. W tym artykule omawiamy manewr wyjścia z portu dziobem pod wiatr – jeden z podstawowych, a jednocześnie wymagających dużej precyzji i dyscypliny. Dlaczego czasem wychodzimy dziobem pod wiatr? W…

    Czytaj dalej…


BRYG Jacek Szczepaniak
ul. Siewna 9/12, 43-300 Bielsko Biała