Zaawansowany rejs szkoleniowy dla skipperów - Chorwacja 2020


LEVEL 2

Nocne wejścia do portów, procedury alarmowe, symulowane awarie silnika, nawigacja nocą i w ograniczonej widoczności, manewrowanie z wykorzystaniem steru strumieniowego.

Będziesz manewrował swobodnie w każdej marinie.  Nabierzesz pewności siebie. 

Zdobędziesz dodatkową wiedzę i niekonwencjonalne umiejętności. Spotkasz takich jak ty zapaleńców i wymienisz się doświadczeniami. Poznasz specyfikę Adriatyku. 


MAX 6 KURSANTÓW NA JACHCIE + INSTRUKTOR! 


Maksymalnie 6 osób na kursie to więcej czasu  za kołem sterowym  każdego z uczestników, więcej uwagi trenera i więcej manewrów.


 Zaokrętowanie WyokrętowanieMiejsce Cena Miejsc Możliwy egzamin na: 
18.04.2020 sobota25.04.2020 sobotaBiograd/Sukosan1950 PLNBrak miejsc
Dufour 430
j.st.m
Voditelj Brodice
 
REZERWUJ
25.04.2020 sobota02.05.2020 sobotaBiograd/Sukosan1950 PLN4

j.st.m, Voditelj Brodice REZERWUJ
02.05.2020 sobota09.05.2020 sobotaBiograd/Sukosan1950 PLNBrak miejsc
Dufour 412
j.st.m, Voditelj Brodice REZERWUJ
09.05.2020 sobota16.05.2020 sobotaBiograd/Sukosan1950 PLN5j.st.m, Voditelj Brodice REZERWUJ
16.05.2020 sobota23.05.2020 sobotaBiograd/Sukosan1950 PLN2j.st.m, Voditelj Brodice REZERWUJ
23.05.2020 sobota30.05.2020 sobotaBiograd/Sukosan1950 PLNBrak miejscj.st.m, Voditelj Brodice 
 19.09.2020 sobota26.09.2020 sobota Biograd/Sukosan 1950 PLNBrak miejsc j.st.m, Voditelj Brodice  
10.10.2020 sobota17.10.2020 sobota Biograd/Sukosan 1950 PLN 5j.st.m, Voditelj Brodice   REZERWUJ

  • Cena zawiera: Szkolenie, zakwaterowanie na jachcie, skippera-instrukora, , gaz kuchenny, opłaty portowe w porcie zaokrętowania i wyokrętowania.
  • Cena nie zawiera: Wyżywienia (płatnego ze wspólnie prowadzonej kasy pokładowej), sprzątanie jachtu po szkoleniu OK 140 - 180 EUR za cały jacht.dojazdu do miejsca zaokrętowania,parkingu, opłat postojowych w miejscach innych niż port zaokrętowania i wyokrętowania, opłat klimatycznych  - 10 HRK dziennie od osoby, paliwa zużytego podczas kursu, kosztu egzaminu i wydania patentu, ubezpieczenia.
  • Płatności: 50% ceny szkolenia podczas dokonywania rezerwacji, 50% ceny na 6 tygodni przed zaokrętowaniem.
  • Koszty dodatkowe: (płatne na miejscu):
    Kasa pokładowa: średni koszt utrzymania ok. 1200-1600 HRK  / osoba / tydzień (wyżywienie, paliwo, opłaty portowe).
    Opłata klimatyczna: 10 HRK / osoba / dzień.
    Parking dla samochodu osobowego: ok. 60 EUR / tydzień.
  • Zniżki: 5% dla stałego klienta;  5% dla grup min. 2 osób przy jednoczesnej rezerwacji, 10% dla grup min. 4 osób przy jednoczesnej rezerwacji, 5% przy rezerwacji do 31.12.2019; 10% zniżka maksymalna.
  • Kaucja zwrotna: 100 EUR  lub 450 PLN od 1 osoby.    
  • Zakwaterowanie: w kabinach dwuosobowych i messie .
  • Wyżywienie: Koszt przygotowywania posiłków na jachcie, pokrywany jest ze wspólnie prowadzonej kasy pokładowej. Z kasy opłacane jest wyżywienie przygotowywane na jachcie, opłaty portowe i paliwo.
    Skipper/Instruktor zwolniony jest z wnoszenia składki do kasy pokładowej.
  • Dojazd: dojazd własny. Pomagamy w znalezieniu miejsc w transporcie.
  • Przebieg szkoleniaKursy są intensywne. Uczymy a następnie trenujemy wszystkie manewry potrzebne do samodzielnego prowadzenia jachtu morskiego, zwłaszcza niezbędnych do prowadzenia jednostek na morzach południowych. Skupiamy się na nauce manewrowania na silniku, choć doskonalimy też manewry na żaglach np. „człowiek za burtą”, a także inne złożone manewry i ciekawostki, które bardzo przydadzą się podczas samodzielnego prowadzenia jednostek. Omawiamy aspekty związane z przejęciem jachtu czarterowego, obsługę urządzeń elektronicznych, specyfikę manewrów portowych, stawanie na kotwicy, obsługę radia UKF, posługiwanie się mapami morskimi, locją, itp.
  • Kto prowadzi szkolenia? Szkolenia prowadzą instruktorzy żeglarstwa, posiadający  odpowiednie kwalifikacje i wieloletnie doświadczenie, znający doskonale akwen i jego specyfikę.

UWAGA!

  • Podczas szkolenia można zdobyć ok. 50 godzin stażu morskiego z 200 godzin wymaganych od kandydatów na Jachtowego Sternika Morskiego i Kapitana Jachtowego. Wydawana jest opinia z rejsu akceptowana przez PZŻ.
  • Po szkoleniu dodatkowy rabat na czarter.
  • Dla grup zorganizowanych możemy przeprowadzić szkolenie w dowolnym terminie.

Wymagania:

Rejs przeznaczony jest dla tych którzy posiadają uprawnienia żeglarskie ( nie tylko polskie ) lub doświadczenie żeglarskie. Wymagana jest znajomość podstawowej wiedzy teoretycznej niezbędnej do prowadzenia jednostki. 

Na rejsie chcemy się intensywnie uczyć, wymieniać doświadczeniami, poznawać zatoczki i porty,  wspaniałą kuchnię chorwacką oraz doskonale się bawić.

Główny nacisk położymy na:
- manewry portowe bez i z wykorzystaniem steru strumieniowego.
- prawidłowe manewry na żaglach, zwroty, dryf, człowiek za burtą.
- nawigację nocą i w ograniczonej widoczności, rozpoznawanie świateł oraz orientację nocą - przynajmniej jedno wejście    nocne do portu.
- przekażemy wiedzę jak szybko wyszkolić załogę, która nie posiada  doświadczenia żeglarskiego.
- pokażemy jak wykonywać manewry portowe bez pomocy załogi!
- awaryjne zrzucanie żagli rolowanych
- najnowsze sposoby podejścia do człowieka oraz  sposoby poszukiwania człowieka z wykorzystaniem MOB. 
  Będziemy symulować awarie silnika, żagli, windy kotwicznej i innych urządzeń na jachcie.


kapitan Jacek Szczepaniak
Dodatkowo podczas szkolenia będziemy również zgłębiać wiedzę z zakresu  : 
- komunikacji radiowej i bezpieczeństwa, obsługi nowoczesnych instalacji jachtowych, procedur alarmowych, prawidłowego trymowania żagli.
Rejs będzie prowadził kapitan Jacek Szczepaniak , który ma ponad 40 letnie doświadczenie w szkoleniu żeglarzy i doskonale zna Chorwację.






  • Jak przydzielane są koje na jachcie?
    Podziału miejsc dokonuje na początku szkolenia skipper, uwzględniając liczbę par, pojedynczych osób itp.  Nie ma możliwości wybrania i zarezerwowania koi przed szkoleniem. W przypadku, kiedy załoga nie zgadza się z dokonanym przez skippera podziałem, następuje losowanie koi.
  • Kasa jachtowa: 
    Wysokość wpłat do kasy ustalana jest przez uczestników szkolenia. Z kasy opłacane jest wyżywienie przygotowywane na jachcie, opłaty portowe i paliwo. Instruktor zwolniony jest z wnoszenia składki do kasy jachtowej.
  • Wyżywienie: Koszt przygotowywania posiłków na jachcie, pokrywany jest ze wspólnie prowadzonej kasy pokładowej. Instruktor zwolniony jest ze wszystkich opłat.

    PROGRAM SZKOLENIA:

- przygotowanie załogi i jachtu:

- prawidłowa praca na cumach, szpringach i mooringu, 
- praktyczne i niezbędne węzły, 
- zagrożenia dla załogi,

- jak nauczyć niedoświadczoną załogę podstawowych czynności i pracy na jachcie?

- procedura wciągania załoganta na maszt.

- przejęcia jachtu - własna procedura.

- bezpieczeństwo:

- organizacja wacht, obowiązki załogi i oficerów. 
- praca oraz poruszanie się po jachcie, 
- żeglugi w trudnych warunkach oraz w nocy,

- przygotowanie jachtu i załogi do sztormu.

- zachowania w przypadku niezdolności kapitana do pełnienia swojej funkcji.

- instalacje i urządzenia jachtowe: 
- konstrukcja układu sterowego, ster awaryjny,

- autopilot i jego niuanse, 
- obsługa silnika na jachcie,

- konstrukcja i użycie wind kotwicznych.

- co robić w przypadku wlania wody do paliwa?

- manewrowanie jachtem na silniku: 
- zacieśnianie cyrkulacji z wykorzystaniem steru strumieniowego, 
- podejście do kei przy wietrze odpychającym 
- odejście od kei przy wietrze dopychającym, 
- podejście/odejście do/od kei z mooringami, 
- podejście/odejście do/od kei z wykorzystaniem własnej kotwicy,     - holowanie innych jednostek.

manewrowanie jachtem 
- dobór powierzchni żagli do panujących warunków, 
- trymowanie żagli, 
- zwroty przez sztag i rufę - bezpieczeństwo, 
- ustawienie jachtu w dryfie.

- technika sterowania przy dużej fali,

- sterowanie awaryjne z wykorzystaniem steru awaryjnego, autopilota, pontonu

- bezpieczne rozwijanie i zwijanie żagli.

- teoria sztrandowania.

- manewr kotwiczenia: 
- wybór miejsca, 
- technika kotwiczenia, 
- wachty kotwiczne – bezpieczeństwo,

- awaryjne kotwiczenie

- uwalnianie zakleszczonej kotwicy. 
- manewr podejścia/odejścia do/od boi: 
- techniki i chwytanie boi, 
- bezpieczeństwo na postoju.

- ratownictwo: 
- środki ratunkowe i asekuracyjne jachtu morskiego, 
- sposoby wzywania pomocy, 
- procedury alarmów: „opuszczenie jednostki”, „pożar na jachcie”, „alarm wodny”, „człowiek za burtą”

- sposoby wyciągania człowieka z wody.

- planowanie rejsu:

- informacje meteorologiczne, 
- przepisy międzynarodowe i prawo lokalne, 
- locja, 
- praca na mapie, 
- wyznaczanie trasy, porty zapasowe.

- nawigacja w praktyce: 
- terestryczna, 
- pilotowa, 
- satelitarna                       - kolejowa.                        - "prymitywny" pomiar prędkości



ZOBACZ NASZE

 SZKOLENIA ŻEGLARSKIE  KURSY
VODITELJ BRODICE - KURS ŻEGLARSKI W CHORWACJI
JACHTOWY STERNIK MORSKI  - SZKOLENIA NA BAŁTYKU
MANEWROWE - W CHORWACJI – NA BAŁTYKU
MOTOROWODNY - W CHORWACJI I W POLSCE
RADIOOPERATOR SRC - W WIELU MIASTACH POLSKI
NAWIGACYJNE - STACJONARNE I NA REJSACH
 REJSY MORSKIE ORAZ
MIĘDZY INNYMI W CHORWACJI GRECJI I KARAIBACHWIEDZA ŻEGLARSKA   - WIELE CIEKAWYCH INFORMACJI