Zaawansowany rejs szkoleniowy dla skipperów - Chorwacja 2019


LEVEL 2

zaawansowany rejs dla skipperów chorwacjaWejdź na wyższy poziom żeglarstwa! Nocne wejścia do portów, procedury alarmowe, symulowane awarie silnika, nawigacja nocą i w ograniczonej widoczności, manewrowanie z wykorzystaniem steru strumieniowego.

Będziesz manewrował swobodnie w każdej marinie.  Nabierzesz pewności siebie. 

Zdobędziesz dodatkową wiedzę i niekonwencjonalne umiejętności. Spotkasz takich jak ty zapaleńców i wymienisz się doświadczeniami. Poznasz specyfikę Adriatyku. 


 Zaokrętowanie WyokrętowanieMiejsce Cena Miejsc 
06.04.201913.04.2019Biograd/Sukosan1550 PLNBrak miejscREZERWUJ
04.05.201911.05.2019Biograd/Sukosan1690 PLNBrak miejsc*REZERWUJ
11.05.201918.05.2019Biograd/Sukosan1690 PLNBrak miejscREZERWUJ
17.08.201924.08.2019Biograd/Sukosan1690 PLNBrak miejscREZERWUJ
28.09.201905.10.2019Biograd/Sukosan1690 PLNBrak MiejscREZERWUJ
05.10.201912.10.2019Biograd/Sukosan1690 PLNBrak miejsc**REZERWUJ

Możliwość egzaminu na *Voditejla Brodice lub na **jachtowego sternika morskiego.

UWAGA!

  • Podczas szkolenia można zdobyć ok. 50 godzin stażu morskiego z 200 godzin wymaganych od kandydatów na Jachtowego Sternika Morskiego i Kapitana Jachtowego. Wydawana jest opinia z rejsu akceptowana przez PZŻ.
  • Po szkoleniu dodatkowy rabat na czarter.
  • Dla grup zorganizowanych możemy przeprowadzić szkolenie w dowolnym terminie.

Wymagania:
Rejs przeznaczony jest dla tych którzy posiadają uprawnienia żeglarskie ( nie tylko polskie ) lub doświadczenie żeglarskie. Wymagana jest znajomość podstawowej wiedzy teoretycznej niezbędnej do prowadzenia jednostki. 

Na rejsie chcemy się intensywnie uczyć, wymieniać doświadczeniami, poznawać zatoczki i porty,  wspaniałą kuchnie chorwacką oraz doskonale się bawić.

Główny nacisk położymy na:
- manewry portowe bez i z wykorzystaniem steru strumieniowego.
- prawidłowe manewry na żaglach, zwroty, dryf, człowiek za burtą.
- nawigację nocą i w ograniczonej widoczności, rozpoznawanie świateł oraz orientację nocą - przynajmniej jedno wejscie    nocne do portu.
- przekażemy wiedzę jak szybko wyszkolić załogę, która nie posiada  doświadczenia żeglarskiego.
- pokażemy jak wykonywać manewry portowe bez pomocy załogi!
- awaryjne zrzucanie żagli rolowanych
- najnowsze sposoby podejścia do człowieka oraz  sposoby poszukiwania człowieka z wykorzystaniem MOB. 
  Będziemy symulować awarie silnika, żagli, windy kotwicznej i innych urządzeń na jachcie.


kapitan Jacek Szczepaniak
Dodatkowo podczas szkolenia będziemy również zgłębiać wiedzę z zakresu  : 
- komunikacji radiowej i bezpieczeństwa, obsługi nowoczesnych instalacji jachtowych, procedur alarmowych, prawidłowego trymowania żagli.
Tygodniowe pływanie po Adriatyku będzie także doskonałą okazją, aby zawinąć do licznych portów, porcików i zatoczek, poznać wybrzeże Dalmacji, jego niezwykłą historię i tradycję kulinarną.

Rejs będzie prowadził kapitan Jacek Szczepaniak , który ma ponad 40 letnie doświadczenie w szkoleniu żeglarzy i doskonale zna Chorwację.
  • Cena zawiera: Szkolenie, zakwaterowanie na jachcie, skippera-instrukora,  gaz kuchenny, opłaty portowe w porcie zaokrętowania i wyokrętowania.
  • Cena nie zawiera:  opłat postojowych w miejscach innych niż port zaokrętowania i wyokrętowania, opłat klimatycznych  - 1,3 EUR dziennie od osoby, paliwa zużytego podczas kursu,  ubezpieczenia, sprzątania po rejsie (ok 180 EUR za jacht ) - płatnego ze wspólnie prowadzonej kasy pokładowej, dojazdu do miejsca zaokrętowania, opłat postojowych w miejscach innych niż port zaokrętowania i wyokrętowania, opłat klimatycznych  - 1,2 EUR dziennie od osoby, paliwa zużytego podczas kursu,  ubezpieczenia, parkingu samochodu ok 50 EUR/tydzień, wyżywienia.
             Średni koszt utrzymania wynosi ok. 100-150 EUR za osobę na tydzień.
  • Kaucja zwrotna: 50 EUR  lub 250 PLN od 1 osoby. 
  • Zakwaterowanie: w kabinach dwuosobowych lub w mesie. Załoga jachtu liczy maksymalnie ośmiu uczestników kursu + instruktor.
  • Jak przydzielane są koje na jachcie?
    Podziału miejsc dokonuje na początku szkolenia skipper, uwzględniając liczbę par, pojedynczych osób itp.  Nie ma możliwości wybrania i zarezerwowania koi przed szkoleniem. W przypadku, kiedy załoga nie zgadza się z dokonanym przez skippera podziałem, następuje losowanie koi.
  • Kasa jachtowa: 
    Wysokość wpłat do kasy ustalana jest przez uczestników szkolenia. Z kasy opłacane jest wyżywienie przygotowywane na jachcie, opłaty portowe i paliwo. Instruktor zwolniony jest z wnoszenia składki do kasy jachtowej.
  • Wyżywienie: Koszt przygotowywania posiłków na jachcie, pokrywany jest ze wspólnie prowadzonej kasy pokładowej. Instruktor zwolniony jest ze wszystkich opłat.
  • Dojazd: dojazd własny.
  • Zniżki: 5% dla stałego klienta; 5% promocja dla studentów; 5% za wczesną rezerwację do 31 grudnia 2018, 5% za grupę min 2 osoby.
  • Zniżka maksymalna – 10%
          

    PROGRAM SZKOLENIA:

- przygotowanie załogi i jachtu:

- prawidłowa praca na cumach, szpringach i mooringu, 
- praktyczne i niezbędne węzły, 
- zagrożenia dla załogi,

- jak nauczyć niedoświadczoną załogę podstawowych czynności i pracy na jachcie?

- procedura wciągania załoganta na maszt.

- przejęcia jachtu - własna procedura.

- bezpieczeństwo:

- organizacja wacht, obowiązki załogi i oficerów. 
- praca oraz poruszanie się po jachcie, 
- żeglugi w trudnych warunkach oraz w nocy,

- przygotowanie jachtu i załogi do sztormu.

- zachowania w przypadku niezdolności kapitana do pełnienia swojej funkcji.

- instalacje i urządzenia jachtowe: 
- konstrukcja układu sterowego, ster awaryjny,

- autopilot i jego niuanse, 
- obsługa silnika na jachcie,

- konstrukcja i użycie wind kotwicznych.

- co robić w przypadku wlania wody do paliwa?

- manewrowanie jachtem na silniku: 
- zacieśnianie cyrkulacji z wykorzystaniem steru strumieniowego, 
- podejście do kei przy wietrze odpychającym 
- odejście od kei przy wietrze dopychającym, 
- podejście/odejście do/od kei z mooringami, 
- podejście/odejście do/od kei z wykorzystaniem własnej kotwicy,     - holowanie innych jednostek.

manewrowanie jachtem 
- dobór powierzchni żagli do panujących warunków, 
- trymowanie żagli, 
- zwroty przez sztag i rufę - bezpieczeństwo, 
- ustawienie jachtu w dryfie.

- technika sterowania przy dużej fali,

- sterowanie awaryjne z wykorzystaniem steru awaryjnego, autopilota, pontonu

- bezpieczne rozwijanie i zwijanie żagli.

- teoria sztrandowania.

- manewr kotwiczenia: 
- wybór miejsca, 
- technika kotwiczenia, 
- wachty kotwiczne – bezpieczeństwo,

- awaryjne kotwiczenie

- uwalnianie zakleszczonej kotwicy. 
- manewr podejścia/odejścia do/od boi: 
- techniki i chwytanie boi, 
- bezpieczeństwo na postoju.

- ratownictwo: 
- środki ratunkowe i asekuracyjne jachtu morskiego, 
- sposoby wzywania pomocy, 
- procedury alarmów: „opuszczenie jednostki”, „pożar na jachcie”, „alarm wodny”, „człowiek za burtą”

- sposoby wyciągania człowieka z wody.

- planowanie rejsu:

- informacje meteorologiczne, 
- przepisy międzynarodowe i prawo lokalne, 
- locja, 
- praca na mapie, 
- wyznaczanie trasy, porty zapasowe.

- nawigacja w praktyce: 
- terestryczna, 
- pilotowa, 
- satelitarna                       - kolejowa.                        - "prymitywny" pomiar prędkości



ZOBACZ NASZE

 SZKOLENIA ŻEGLARSKIE  KURSY
VODITELJ BRODICE - KURS ZEGLARSKI W CHORWACJI
JACHTOWY STERNIK MORSKI  - SZKOLENIA NA BAŁTYKU
MANEWROWE - W CHORWACJI – NA BAŁTYKU
MOTOROWODNY - W CHORWACJI I W POLSCE
RADIOOPERATOR SRC - W WIELU MIASTACH POLSKI
NAWIGACYJNE - STACJONARNE I NA REJSACH
 REJSY MORSKIE ORAZ
MIĘDZY INNYMI W CHORWACJI GRECJI I KARAIBACHWIEDZA ŻEGLARSKA   - WIELE CIEKAWYCH INFORMACJI