Zaawansowany rejs szkoleniowy dla skipperów - Chorwacja 2019


LEVEL 2

zaawansowany rejs dla skipperów chorwacjaWejdź na wyższy poziom żeglarstwa! Nocne wejścia do portów, procedury alarmowe, symulowane awarie silnika, nawigacja nocą i w ograniczonej widoczności, manewrowanie z wykorzystaniem steru strumieniowego.

Będziesz manewrował swobodnie w każdej marinie.  Nabierzesz pewności siebie.

Zdobędziesz dodatkową wiedzę i niekonwencjonalne umiejętności. Spotkasz takich jak ty zapaleńców i wymienisz się doświadczeniami. Poznasz specyfikę Adriatyku.

 Zaokrętowanie WyokrętowanieMiejsce Cena Miejsc 
30.03.201906.04.2019Biograd/Sukosan 1550 PLN 8REZERWUJ  
06.04.201913.04.2019 Biograd/Sukosan1550 PLN 8REZERWUJ  
04.05.201911.05.2019 Biograd/Sukosan 1750 PLN 8REZERWUJ 
11.05.201918.05.2019 Biograd/Sukosan 1750 PLN 8REZERWUJ 
05.10.2019 12.10.2019 Biograd/Sukosan 1750 PLN 8REZERWUJ

* Możliwość egzaminu na Voditejla Brodice lub na jachtowego sternika morskiego.

UWAGA!
  • Podczas szkolenia można zdobyć ok. 50 godzin stażu morskiego z 200 godzin wymaganych od kandydatów na Jachtowego Sternika Morskiego i Kapitana Jachtowego. Wydawana jest opinia z rejsu akceptowana przez PZŻ.
  • Po szkoleniu dodatkowy rabat na czarter.
  • Dla grup zorganizowanych możemy przeprowadzić szkolenie w dowolnym terminie.

Wymagania:

Rejs przeznaczony jest dla tych którzy posiadają uprawnienia żeglarskie ( nie tylko polskie ) lub doświadczenie żeglarskie. Wymagana jest znajomość podstawowej wiedzy teoretycznej niezbędnej do prowadzenia jednostki. 

Na rejsie chcemy się intensywnie uczyć, wymieniać doświadczeniami, poznawać zatoczki i porty,  wspaniałą kuchnie chorwacką oraz doskonale się bawić.

Główny nacisk położymy na:
- manewry portowe bez i z wykorzystaniem steru strumieniowego.
- prawidłowe manewry na żaglach, zwroty, dryf, człowiek za burtą.
- nawigację nocą i w ograniczonej widoczności, rozpoznawanie świateł oraz orientację nocą - przynajmniej jedno wejscie    nocne do portu.
- przekażemy wiedzę jak szybko wyszkolić załogę, która nie posiada  doświadczenia żeglarskiego.
- pokażemy jak wykonywać manewry portowe bez pomocy załogi!
- awaryjne zrzucanie żagli rolowanych
- najnowsze sposoby podejścia do człowieka oraz  sposoby poszukiwania człowieka z wykorzystaniem MOB.
  Będziemy symulować awarie silnika, żagli, windy kotwicznej i innych urządzeń na jachcie.


kapitan Jacek Szczepaniak
Dodatkowo podczas szkolenia będziemy również zgłębiać wiedzę z zakresu  :
- komunikacji radiowej i bezpieczeństwa, obsługi nowoczesnych instalacji jachtowych, procedur alarmowych, prawidłowego trymowania żagli.
Tygodniowe pływanie po Adriatyku będzie także doskonałą okazją, aby zawinąć do licznych portów, porcików i zatoczek, poznać wybrzeże Dalmacji, jego niezwykłą historię i tradycję kulinarną.

Rejs będzie prowadził kapitan Jacek Szczepaniak , który ma ponad 30 letnie doświadczenie w szkoleniu żeglarzy i doskonale zna Chorwację.
  • Cena zawiera: Szkolenie, zakwaterowanie na jachcie, skippera-instrukora,  gaz kuchenny, opłaty portowe w porcie zaokrętowania i wyokrętowania.
  • Cena nie zawiera:  opłat postojowych w miejscach innych niż port zaokrętowania i wyokrętowania, opłat klimatycznych  - 1 EUR dziennie od osoby, paliwa zużytego podczas kursu,  ubezpieczenia, sprzątania po rejsie (ok 180 EUR za jacht ) - płatnego ze wspólnie prowadzonej kasy pokładowej, dojazdu do miejsca zaokrętowania, opłat postojowych w miejscach innych niż port zaokrętowania i wyokrętowania, opłat klimatycznych  - 1,2 EUR dziennie od osoby, paliwa zużytego podczas kursu,  ubezpieczenia, parkingu samochodu ok 50 EUR/tydzień, wyżywienia.
             Średni koszt utrzymania wynosi ok. 100-150 EUR za osobę na tydzień.
  • Kaucja zwrotna: 150 EUR od 1 osoby.
  • Zakwaterowanie: w kabinach dwuosobowych lub w mesie. Załoga jachtu liczy maksymalnie ośmiu uczestników kursu + instruktor.
  • Jak przydzielane są koje na jachcie?
    Podziału miejsc dokonuje na początku szkolenia skipper, uwzględniając liczbę par, pojedynczych osób itp.  Nie ma możliwości wybrania i zarezerwowania koi przed szkoleniem. W przypadku, kiedy załoga nie zgadza się z dokonanym przez skippera podziałem, następuje losowanie koi.
  • Kasa jachtowa:
    Wysokość wpłat do kasy ustalana jest przez uczestników szkolenia. Z kasy opłacane jest wyżywienie przygotowywane na jachcie, opłaty portowe i paliwo. Instruktor zwolniony jest z wnoszenia składki do kasy jachtowej.
  • Wyżywienie: Koszt przygotowywania posiłków na jachcie, pokrywany jest ze wspólnie prowadzonej kasy pokładowej. Instruktor zwolniony jest ze wszystkich opłat.
  • Dojazd: dojazd własny.
  • Zniżki: 5% dla stałego klienta; 5% promocja dla studentów; 5%
          

    PROGRAM SZKOLENIA:

- przygotowanie załogi i jachtu:

- prawidłowa praca na cumach, szpringach i mooringu,
- praktyczne i niezbędne węzły,
- zagrożenia dla załogi,

- jak nauczyć niedoświadczoną załogę podstawowych czynności i pracy na jachcie?

- procedura wciągania załoganta na maszt.

- przejęcia jachtu - własna procedura.

- bezpieczeństwo:

- organizacja wacht, obowiązki załogi i oficerów.
- praca oraz poruszanie się po jachcie,
- żeglugi w trudnych warunkach oraz w nocy,

- przygotowanie jachtu i załogi do sztormu.

- zachowania w przypadku niezdolności kapitana do pełnienia swojej funkcji.

- instalacje i urządzenia jachtowe:
- konstrukcja układu sterowego, ster awaryjny,

- autopilot i jego niuanse,
- obsługa silnika na jachcie,

- konstrukcja i użycie wind kotwicznych.

- co robić w przypadku wlania wody do paliwa?

- manewrowanie jachtem na silniku:
- zacieśnianie cyrkulacji z wykorzystaniem steru strumieniowego,
- podejście do kei przy wietrze odpychającym
- odejście od kei przy wietrze dopychającym,
- podejście/odejście do/od kei z mooringami,
- podejście/odejście do/od kei z wykorzystaniem własnej kotwicy,     - holowanie innych jednostek.

manewrowanie jachtem
- dobór powierzchni żagli do panujących warunków,
- trymowanie żagli,
- zwroty przez sztag i rufę - bezpieczeństwo,
- ustawienie jachtu w dryfie.

- technika sterowania przy dużej fali,

- sterowanie awaryjne z wykorzystaniem steru awaryjnego, autopilota, pontonu

- bezpieczne rozwijanie i zwijanie żagli.

- teoria sztrandowania.

- manewr kotwiczenia:
- wybór miejsca,
- technika kotwiczenia,
- wachty kotwiczne – bezpieczeństwo,

- awaryjne kotwiczenie

- uwalnianie zakleszczonej kotwicy.
- manewr podejścia/odejścia do/od boi:
- techniki i chwytanie boi,
- bezpieczeństwo na postoju.

- ratownictwo:
- środki ratunkowe i asekuracyjne jachtu morskiego,
- sposoby wzywania pomocy,
- procedury alarmów: „opuszczenie jednostki”, „pożar na jachcie”, „alarm wodny”, „człowiek za burtą”

- sposoby wyciągania człowieka z wody.

- planowanie rejsu:

- informacje meteorologiczne,
- przepisy międzynarodowe i prawo lokalne,
- locja,
- praca na mapie,
- wyznaczanie trasy, porty zapasowe.

- nawigacja w praktyce:
- terestryczna,
- pilotowa,
- satelitarna                       - kolejowa.                        - "prymitywny" pomiar prędkości



ZOBACZ INNE NASZE

 SZKOLENIA ŻEGLARSKIE 
 KURSY
VODITELJ BRODICE - KURS ZEGLARSKI W CHORWACJI
JACHTOWY STERNIK MORSKI  - SZKOLENIA NA BAŁTYKU
MANEWROWE - W CHORWACJI – NA BAŁTYKU
MOTOROWODNY - W CHORWACJI I W POLSCE
RADIOOPERATOR SRC - W WIELU MIASTACH POLSKI
NAWIGACYJNE - STACJONARNE I NA REJSACH
 REJSY MORSKIE  ORAZ
MIĘDZY INNYMI W CHORWACJI GRECJI I KARAIBACHWIEDZA ŻEGLARSKA   - WIELE CIEKAWYCH INFORMACJI